Ezért keddig mindenki gyűjtött oldalakat, ahol Leonardo
festészetével foglalkoztunk. Szerda délután Dóri és én megrajzoltuk a címet. Bogi és Zsófi a szöveget írták meg. Dórinak van csak egyedül nyomtatója, ezért ő
kinyomtatta nekünk a képeket. Másnap reggel felragasztottuk a képeket,
szövegeket, és kész lett a tablónk.
Rajz órán dolgozatot írtunk, és az óra
végén kiment a fejünkből, hogy a tablót beadjuk, de pénteken sikerült.
Magyar órákon Boccaccio-val foglalkoztunk, a humanizmussal és a Dekameronnal. Az eddigi reneszánsz művek közül leginkább a Dekameron tetszett nekünk. Gondolkoztunk a film témájáról, az is felmerült, hogy a Dekameron egyik novelláját filmesítjük meg. De úgy gondoltuk várunk még egy hetet az előkészületekkel, de a biztonság kedvéért informatika órán néztünk történeteket, és képeket, hogy ha ezt választjuk lesz-e elég anyagunk.
A projekt negyedik hete csak három napból állt a tavaszi
szünet miatt. Az irodalom órán Janus Pannonius-szal foglalkoztunk. A magyar
tanárnőnk kiosztott egy lapot, melyen rövid, egy-két soros mondatokat
látthatunk (ebből öt darab volt), és egy hosszabb szöveg, ezek Janus
költeményei voltak tömören, és ki kellett találni, hogy melyik, melyikre
vonatkozik. A hosszabb szöveg egy vers volt, amelyen Kocsubej Alexander írt. Ez nagy sikert aratott az osztályban. Néhányan utána is
néztek. A szöveg egyébként az Egy
dunántúli mandulafáról átköltése volt.
Amikor a Tanárnő Janus életéről mesélt röviden érdekesnek
találtuk a történetet, és abban egyeztünk meg, hogy a tavaszi szünet utáni első
napon megbeszéljük, hogy a Dekameronból egy novellát, vagy Janus életét
„filmesítjük” meg.
A tavaszi szünet alatt is ötleteltünk, és megszerveztük ki,
mit csináljon, mert egyre kevesebb időnk van, és a fórumon is tevékenykedtünk, lassan
(főleg a tavaszi szünet alatt) egyre több bejegyzés született, a csapatunkból
már ketten szinte minden bejegyzéshez írtak.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése